Účinkuje:
- Marco Angioloni - tenor
- Jan Krejča - theorba
Marco Angioloni je absolventem Royaumontovy nadace, Barokní akademie v Ambronay a nadace Cini v Benátkách, studoval lyrický zpěv u Donatelly Debolini ve Florencii, poté následovalo další studium v Paříži u Enza La Selvy. Specializuje se na barokní repertoár v Centru barokní hudby ve Versailles. V posledních sezónách se objevil např. jako Apollo a Ireno v inscenaci La Morte d'Orfeo, jako Vulcan v Lullyho Psyché nebo jako Murmilla v Telemannově Richardu Löwenherzovi. V sezóně 2023/24 debutoval jako Liberto (L'incoronazione di Poppea) na Beaune Festival a Château de Versailles Spectacles a také v rolích Pastorea a Spirita v Monteverdiho Orfeovi v Královské opeře paláce ve Versailles.
Jan Krejča se věnuje hře na teorbu, barokní kytaru a renesanční loutnu. Jako vyhledávaný hráč bassa continua spolupracuje s mnoha špičkovými domácími a zahraničními soubory (Collegium 1704, Collegium Marianum, Ensemble Inégal, Musica Florea, Czech Ensemble Baroque aj.) i sólisty (Jana Semerádová, Hana Blažíková, Tomáš Král, Magdalena Kožená aj.). Pravidelně koncertuje na významných festivalech, vydal vlastní sólové album virtuózní italské hudby pro teorbu Intavolatura di Tiorba. Je lektorem historických drnkacích nástrojů na Akademii staré hudby při Masarykově univerzitě v Brně.
Theorba je druh loutny, jejíž vznik je svázaný s hudebním vývojem na přelomu 16. a 17. století, stylovými změnami od renesance k baroku, ale hlavně se zrodem opery. Renesanční loutna, která se vyvinula ze svého středověkého předchůdce zhruba o sto let dříve, tedy kolem roku 1500, existovala v několika různých velikostech odpovídajících užívaným výškám ladění, od malých sopránových až po velké basové, vždy měla ale pouze šest tzv. sborů – párových strun. V průběhu druhé poloviny 16. století se začaly k nástroji přidávat další basové struny: vznikla loutna sedmi, osmi a později až deseti sborová. Tyto basové struny byly stejně dlouhé, jako základní sada šesti sborů, musely tedy být mnohem tlustší a jejich zvuk byl krátký a nepříliš silný, což byla pro sólovou hru spíše výhoda. Postupně navíc došlo k výraznému prodloužení basových strun, čímž se ještě zlepšila jejich zvuková kvalita a bylo možné rozsah nástroje rozšířit dále do basu.
Koncert se koná u příležitosti Roku české hudby.
Vstupné v předprodeji: 200 Kč, na místě 250 Kč, předprodej na plzenskavstupenka
Pořádá Mikroregion Nepomucko za finanční podpory Plzeňského kraje.